Marjan's scrapkaarten

Free background from VintageMadeForYou

donderdag 18 december 2014

Uitleg van het labeltasje...

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een nieuw labeltasje op Facebook bij Marianne Design en mijzelf gezet. Daar kwamen vragen of er een patroontje van was...maar deze had ik hierbij zelf uitgedacht. Omdat er best weer veel vraag naar was laat ik dus even zien hoe je deze kunt maken.
Dit zijn de benodigde materialen:
Van het kraftkarton heb je twee vellen van nodig omdat er eentje voor het doosje nodig is....en de andere om de labels op te plakken en takjes e.d. mee uit te stansen.
Dit is geen patroon op ware grootte...het gaat hoofdzakelijk om de maten...dus je moet deze zelf even tekenen en uitsnijden. De stippellijnen zijn de vouwlijnen in dit patroon.
Zet wat stickytape op de randen het het doosje.
Je kunt nog wat rillijnen zetten aan de zijkanten van het doosje om het wat meer naar elkaar te kunnen vouwen...
Vouw en plak het doosje dan in elkaar. 
Plak de labels en het kleine label op een stukje kraft karton en knip deze iets groter uit.
Plak op het doosje aan beide zijden een stukje sticky tape.
Als je nog kant wilt op de labels......plak deze dan eerst op zodat je ze nog netjes af kunt knippen.
Plak dan de labels tegen het doosje aan. Pons in beide labels nog twee gaatjes, zodat je met tule of kant de labels tegen elkaar kunt strikken. Werk het doosje verder af naar eigen idee.Ik hoop dat jullie er zo een beetje uitkomen...anders kun je altijd een mailtje sturen.
Ik wens jullie er heel veel plezier mee en hoop dat jullie het ook weer leuk vonden!


Bij de juffen en meesters zijn ze al aangekomen, en volgens de verhalen van de kinderen vonden ze het prachtig!
Ik ga weer verder aan de slag met de volgende opdracht.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne dag verder, heel erg bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer!

Liefs, Marjan











9 opmerkingen:

  1. Dat zijn 3 prachtige vintage creaties Marjan...en dan ook nog die duidelijke uitleg
    heel erg bedankt ervoor.
    ook alvast hele fijne kerstdagen en een voorspoedig en vooral een creatief 2015

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je duidelijke uileg van dit tasje! Je bent er wel druk mee geweest. Succes met het ontwerpen van nieuwe creaties!
    Groetjes van Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel,erg leuk..bedankt voor het patroontje..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig labeltasje heb je gemaakt. Ik geloof het best, dat de juffen en meesters er blij mee waren.
    Succes met de volgende opdrachten.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige label tasjes Marjan !!!
    Super gaaf zijn ze ,bedankt voor het patroontje.
    Deze mal is heel mooi ,goede kerstdagen met je gezin.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig het doosje Marjan !!!
    Dankjewel voor het delen .
    Goede kerstdagen met je gezin.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend Marjan! Ben 'via via' hier terecht gekomen en gelijk volger geworden! Maar zo gaat het in het blogwereldtje hé! Ik wens je alvast een heel fijn eindejaar en een gezond en creatief 2015! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Marjan, ontzettend bedankt voor het patroontje. Ik heb deze mal ook en hij is zo mooi en veelzijdig dus. Ik was er niet op gekomen om er een tasje mee te maken. Ga ik zeker doen!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wilde je nog even laten weten, dat het gisteren een leerzame demo voor me was. Dat wilde ik op je blog doen, maar ik zag je leuke doosje voor de juffen. Mag Wim dat namaken,. Ga de stansjes wel bestellen. Gelukt vandaag. gr en tot 7 februari. gr leny en wim heemskerk

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoekje en lieve reactie!!
Liefs, Marjan